Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Alumínium „gyöngyözése”
Collapse
X
-
Ha esztétikai megfontolásból gyöngyözöl, és nagyon szép végeredményt szeretnél, akkor érdemes előtte szépen megcsiszolni, úgy mintha polírozáshoz készítenéd elő. A sérülések másként nem tűnnek el. Ha védeni kell az „alkatrész belsejét” (mármint, ha van neki belseje), akkor előkészülhetsz erre is: lezáró kupakok készítésével. (motorblokk, váltó öntvény, ilyesmikre gondolok.)joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése... A kérdésem az lenne, hogy kell-e végeznem valamilyen előmunkálatot a gyöngyözés elött?soveny kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Kösz TZ!
Elsősorban az alapgondolatom a karter volt, (nem tudom az elég, ha ledugózásként visszateszem a régi csapágyakat ?) de amióta megláttam ApaE gyöngyözött portékáit, azóta mindent le szeretnék gyöngyözni!
Persze a viccet félretéve, az alsó és felső villahidakat, kormányszektorokat, fékdobokat első körben. Ezek között van olyan ami homokszórva volt (fékdob). Ebben az esetben is érdemes előpoliroznom?
Komment
-
Azt kell mérlegelni, hogy melyik az egyszerűbb. Úgy lezárni, hogy ne jusson be egy porszem se, vagy egyszerűbb valami nagynyomású berendezéssel utólag kitisztítani, de tényleg makulátlanul. Egyébként igazad van, nagyon inspiratívak ApaE képei. Lámpaburát is szeretnék már felújítani, és jó lenne ismét gyöngyöztetni is valamit.joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElsősorban az alapgondolatom a karter volt, (nem tudom az elég, ha ledugózásként visszateszem a régi csapágyakat ?) de amióta megláttam ApaE gyöngyözött portékáit, azóta mindent le szeretnék gyöngyözni!

Ez Tőled függ és attól, hogy mennyi sérülés van a felületeken. (A homokszórás sem javítja ki a hibákat!) Ha olyan felbontású fényképeket szeretnél feltenni, amiket ApaE, de ütöttek, kopottak az alkatrészek, akkor igen! Szobában nézegetéshez is feltétlen ajánlott. Viszont motorra felszerelve már nincs nagy jelentősége.Persze a viccet félretéve, az alsó és felső villahidakat, kormányszektorokat, fékdobokat első körben. Ezek között van olyan ami homokszórva volt (fékdob). Ebben az esetben is érdemes előpoliroznom?
Lehet, hogy nem segítettem sokat (így, péntek délutáni hangulatban), kíváncsi vagyok én is mások véleményére!joshbono kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Bocs, hogy a gyöngyözéshez hozzászólok, de van már néhány tapasztalatom. A gyöngyözés előtt fontos a belső részek légmentes, tömör lezárása! Az üvegszemcsékből több kemény kvarc maradvány marad vissza, amely később a motor belsejében helyrehozhatatlan károkat okozhat. Pl. a hengerben. Ezért nem elég csak a csapágyakat bent hagyni, hanem a blokkot összefogatva nagyon keményen ronggyal kitömve kell a szórást elvégezni. Az eredmény Apae-t fogja igazolni.
Más: a homokszórt blokkot a használat során úgy a legkönnyebb tisztítani, hogy az olajfoltot benzines ecsettel megkenjük, majd jó mosogatószeres meleg vízzel (én még Ultra port használok) leöblítem.
- 4 likes
Komment
-
ApaE -
Hú, ez félelmetesen jó lett! Tök jó, hogy nem kajálja meg a járulékos alkatrészeket, így a szemcseszórás után már igazán gyerekjáték a munka!ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMa lett kész a horganyoztatás, és nagyon jól néz ki a cucc
!
Ahogy ígértem, íme a képek - amint látjátok, nem lett semmi baja se a réznek, se a bakelitnek (OK3 foglalatot is így vittem)
Komment
-
Érdekes, hogy annak idején nem ütöttem le ezt a „viccet”, de így visszaolvasva nem tudom magamban tartani: egy Ural blokköntvénye (ami a mellékelt képen is látható) porózus a szónak az általad ismertetett (valódi) jelentése szerint is. Tele van sajnos zárványokkal.ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA 'porózus' jelentése pórusos, lyukacsos, szivacsos szerkezetű, tehát vastagságában, belül is megtalálhatók benne a kis üregecskék (pórusok). Porózus anyag pl. az égetett agyag (tégla), de a vasoxid is, és valóban, mindkettő felülete érdes tapintású.
Ezért is elég nehéz esztétikusan rendbe tenni.
- 2 likes
Komment
-
Sziasztok !
Még egy kérdésem lenne,utána békén hagyom a tagokat a hülyeségeimmel
Gyöngyözött felület esetén az idő múlásával mennyiben változik a kezelt felület esztétikailag?
Esetleg szükséges valamilyen felületkezeléssel védeni az alkatrészt?
Azt tapasztaltam, (és többen is mondták)hogy homokszórt felületet eléggé nehéz letisztítani,ha valamilyen makacs szennyeződés kerül rá (mondjuk rácseppen egy kis használt olaj ) Ez a probléma az üveggyöngy szórás esetén is fennáll?
Komment
-
Hátsó kerék hajtás és kerékagyak a szóban forgó elemek (yah... Dnepr K 750 típusú mkp
)
Első lépésben le lett tisztítva,majd homokszórva,és a felületi sérülések javítva. Ezek után gondolkodom a gyöngyözésen,mert a fórumon is láttam róla képeket és nekem nagyon megtetszett.
Ezzel kapcsolatban tettem fel a kérdésem,mely valószinüleg a helytelen fogalmazásmód miatt lett félreérthető. Szíves elnézését kérem,ha ezzel megnehezítettem a válaszadást,illetve bármilyen kellemetlenséget okoztam.Utoljára szerkesztve a következő által: Lai; 2012 jan. 14, 18:22.
Komment
Komment